Pinokyo'nun Rüyası - Selvi Atıcı / Kitap Yorumu (Kayıp Şehir #2)


Herkese merhaba

Uzun bir aradan sonra yine bir tur kitabı ile karşınızdayım. RKBT kızları olarak yoğunluktan dolayı turlara biraz ara vermiştik ama bu kitaba tur yapmasak olmazdı. Selvi Atıcı'nın kalemini hep ayrı tutmuşumdur. İlk romanı Kimliksiz'de Deryal'e az mı kızdım. İkinci kitap Sen'i okurken Sü'ye biraz kız gibi davranmasını mı söylemedim. Öyle değişik hallere girdim okurken :) Ama Ömer'i okumak daha farklıydı. 

Evet yine ilginç karakterler var karşımızda. Peşindeki adamlardan kaçmak için ölmeyi seçen sıkıştırıldığı bir binadan kendini boşluğa bırakan her şeyini kaybetmiş Gazel ve hastaneden yorgun çıkmış tek derdi eve gidip uyumak olan çapkın doktor Ömer. Bu ikilinin yolunun kesişmesi oldukça hüzünlü aslında ama yaşadıkları şeylerin çoğu fazlasıyla komik. Yani hem gülüp hem üzüleceksiniz. Oldukça keyifli bir roman olduğunu söyleyebilirim. Hele Ömer'in baştan sona değişimi. Çok eğlenceli bölümlerdi :)

Gazel'in Ömer'in arabasının üzerine düşmesi belki en büyük şansıydı. Çünkü bir doktor olarak ilk müdahaleyi yaparak Gazel'in kurtulmasında büyük bir rol oynadı. Gazel uyanana kadar asla vazgeçmeyen Ömer ise olacakları asla tahmin edemezdi :) Baştaki Ömer ve sondaki Ömer o kadar birbirine benzemiyor ki okudukça hangi Ömer'i seveceğinize karar verirsiniz :)

Gazel'in yaraları var peki ya Ömer? Ömer'in geçmişi, yaraları bunları da kitapta öğrenme şansı buluyoruz. Benim açımdan eksik kısımlar kaldı ama belki serinin devam kitaplarında bu konuyu da açıklığa kavuşturur yazar. En azından öyle umuyorum.

Selvi Atıcı'nın diğer kitapları gibi Pinokyo'nun Rüyası da çok akıcıydı. Başladım ve elimden bırakamadım. Aynı gün içinde bitti. Gazel'in çektikleri, Ömer'in aklının başına gelme süreci, çevrelerindeki insanların etkisi, hepsi baştan sona okunasıydı. Deryal, Adem, Burcu ve Şirin sonlara doğru az da olsa yer alıyorlardı. Deryal'in sevenlerine duyurmuş olayım.

Kapak ilk gördüğüm andan beri beni benden aldı. Renklere falan bayıldım. Aynı zamanda yayınevi normal kapak ve ciltli seçenekleriyle çıkardı kitabı. Bendeki normal kapak ama siz bence ciltliyi alın :) Kayıp Şehir serisinin 2. kitabı Pinokyo'nun Rüyası. Kısa zamanda serinin devam kitaplarını da okumak istiyoruz. Umarım Nemesis Kitap bizi çok bekletmez.

Son olarak yazarın ilk kitabından başlayarak sırayla alıp okuyun. Her kitapta bir öncekinden daha gelişmiş bir kalemle karşılaşacaksınız. Ve bu benim çok hoşuma gidiyor. Malum bugünlerde hemen herkes kitap çıkarıyor. Bu açıdan seçici olmak ve bu işi hakkıyla yapanları öne çıkarmak gerektiğini düşünüyorum. Benim yorumum bu kadar. Umarım okuyan herkes en az benim kadar beğenir.

"Kimliksiz" yorumum için TIK. (Kayıp Şehir #1)
"Sen" yorumum için TIK.

NOT: Çikolata tutkunuysanız kitaba başlamadan önce stoklamanızı öneririm. Bu kitap bol miktarda çikolata içerir :)

0 yorum:

Yorum Gönder