Gece - Elie Wiesel / Kitap Yorumu (Gece Üçlemesi #1)


Herkese merhaba

Bu kitapla ilgili nasıl yorum yazabileceğimi düşünüyorum hala. Çünkü yaşanmış şeyler anlatan bir kitap okuduysa ve anlatılan olaylar üzücüyse nasıl yorumlayacağını bilemiyor insan. Kitapta İkinci Dünya Savaşı sürerken Hitler'in Yahudileri kamplarda toplattığı zamanlar yer alıyor. O günleri bizzat yaşayan o kamplarda yaşam mücadelesi veren sevdiklerini, tanıdıklarını bilinmeze gönderen Elie Wiesel kendi hikayesini anlatıyor.

Ailesiyle birlikte Almaya'daki toplama kamplarına götürülüşü, annesi ve kardeşleriyle kampta ayrılışı, babasıyla hayatta kalma mücadelesi verişi, daha yazamayacağım kadar acı olaylar. Okurken gerçek olduğuna inanmak istemeyeceğiniz türden şeyler var bu kitapta. Adı gibi Gece'yi anlatan bir kitap aslında. Yazarın içinden çıkamadığı Gece'yi anlattığını düşündüm ben okurken.

Yazar bu kitapla ilgili şöyle demiş: Bu kitabı yazmasaydım bugün olduğum yerde olamazdım. 

O günleri hatırlayıp yazmanın ne kadar güç olduğunu herkes az çok tahmin edebilir. Maruz kalınan kötü muamele, verilen kayıplar, yurdun bildiğin yerden sürülmek ne bileyim fazlasıyla etkileyiciydi. Kısa bir kitap. Aslında ilk hali çok uzunmuş ama yazar sonradan kısaltmış kitabı. Kısa zamanda bitiyor bu yüzden ama o kısacık kitapta bile neler neler anlaşılıyor.

Son olarak ırkçılık, dincilik bu tarz şeyler insanlıktan önce gelmemeli. Soykırım yapmak bir insanlık suçu ve bunu bugün bile yaşıyoruz. Aynı zamanda geçmişte böyle kötü şeyler yaşamış bir topluluğun günümüzde istediği gibi davrandığı gerçeği de var. Yazarın Filistin ile ilgili görüşlerine kesinlikle katılmıyorum ve bu görüşleri kesinlikle onaylamıyorum. Ben mi yanlış düşünüyorum bilmiyorum ama geçmişte eğer kötü şeyler yaşandıysa bunu bugün başkalarına yapmak hiç mantıklı değil. Biraz ikiyüzlülük gibi oluyor. Neyse konuyu dağıtmayayım daha fazla. 

Yazarın ülkemizde basılmış iki kitabı daha var. Şafak Vakti ve Gündüz. Goodreads'te bu üç kitabın aynı seriye yani Gece Üçlemesi'ne ait olduğu yazıyor ama kitaplar birbirleriyle bağlantılı değil. Ben şahsen devam kitaplarını da ilk fırsatta okumak istiyorum. Fırsat bulduğunuzda mutlaka okuyun diyerek yazımı sonlandırıyorum. Hoşça kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder