2019'da Severek Okuduğum 19 Kitap


Herkese merhaba ve iyi yıllar

2019'un son yazısı olsun istiyordum ama 2020'nin ilk yazısı oldu :) 2019'da 116 kitap okumuşum. Çok güzel yazarlar keşfettim. Okumak istediğim kitaplara öncelik vermeye çalıştım. Onun dışında ortak okumalara katıldım. Güzel bir yıl oldu.

Ocak ayında okuyup çok beğendiğim kitaplar Emma Donoghue - Oda, Monica McCarty - İhanet, Engin Akyürek - Sessizlik kitapları oldu. Oda'nın daha sonra filmini de izledim ama kitap kadar güzel değildi :( Filmde çok boşluk vardı. Kitabı okumasam havada kalan bir film olurdu. Kitapta Jack'in yaşadığı hayat bol bol hüzünlendirdi. Annesinin her şeyi oyuna çevirme çabası, Jack'in dünyayı bulundukları odadan ibaret sanması beni çok etkiledi. Uzun süre etkisinden çıkamadım. Monica McCarty'nin İhanet kitabı Highland Guard serisinin 4. kitabıydı. Yılan lakaplı Lachlan'ı anlatan kitap bence serinin şu ana kadarki en iyi kitabıydı. Engin Akyürek'in kitabı kısa öykülerden oluşuyordu. Çok etkileyici öyküler vardı. Detaylı yazısını okumak isteyenler TIK.


Agatha Christie - On Küçük Zenci, Rita Hunter - Siyah Kadife, Büşra Toraman - Kanın Büyüsü, şubat ayında en severek okuduğum kitaplardı. On Küçük Zenci'nin detaylı yorumunu yazmıştım. Okumak için TIK. Rita Hunter'ı keşfettiğim günden beri çok severek okuyorum. Türk bir yazarın historical türde bu kadar başarılı kitaplar yazması beni çok sevindiriyor. Siyah Kadife, Emily ve Marcus'un hikayesini anlatıyordu. Emily'nin haline üzüldük falan ama sonu çok güzeldi. Aradan bir yıla yakın zaman geçmesine rağmen kitabı hatırlayınca hala duygulanıyorum. Büşra Toraman'ın Kırmızı Başlıklı Kız serisinin 3. kitabı Kanın Büyüsü muhteşemdi. Serinin ilk kitabını da çok beğenmiştim ama 3. kitap bence en güzeliydi. Seri bitecek sanarken devam edeceğini öğrenmem ve yazarın kitabı yine merakta bırakacak şekilde bitirmesi beni çıldırtıyor. Bir an önce yeni kitap çıksa da okusak dediğim serilerden biri bu seri. Okumayanlara da tavsiye ederim.

Mart ayında çok severek okuduğum tek kitap Marie Lu'nun Genç Elitler kitabıydı. Maalesef serinin devamında ilk kitabın güzelliğini bulamadım. Humma hastalığı sonucu vücudunda leke kalanların farklı yeteneklere sahip olduğu anlaşılıyor ve bu kişilere Genç Elitler adı veriliyor. Kral için çalışan Teren, bu yetenekli kişileri ortadan kaldırmakla görevlidir. Enzo ise kendisi gibi yetenekli kişileri Teren'den önce bulmaya çalışmaktadır. Başkarakter Adelina, ortalığı karıştıracak türde yetenekleri olan bir kız. Ve en nihayetinde bu üçlünün yolları kesişiyor. Ortaya neler çıkıyor neler? Seri 3 kitaptan oluşuyor. Benim seri için ortalama puanım 4. Gayet okunabilir bir seri ama ilk kitaptaki başarıyı devam kitaplarında beklemeyin :) 


Nisan ayında epey fazla kitabı beğendim. Elizabeth Boyle'un Mektubumu Aldın mı kitabı seride benim için açık ara öne çıktı. Diğer kitapları da sevdim ama en sevdiğim olarak birini seçmek zorundaydım :) Felicity'nin haline üzülsem de bir dükle evlenme azmine hayran oldum. Hele o mektuplar nasıl hoştu. Seride kurgusunu en çok sevdiğim kitabın bu olması gayet normal, mektuplu kitaplara karşı bir zaafım var sanırım. Julia Quinn'in Cennet Gibi kitabı da çok iyiydi. Hatta serinin en iyi kitabıydı. Smythe-Smith serisinin diğer kitapları da güzeldi ama nedense benim için Cennet Gibi bir tık öne çıktı. Honoria ve Marcus, en favori çiftimdi. Her sene yapılan meşhur müzikalle ilk tanıştığım kitap olduğu için de önemli olduğunu düşünüyorum :D  Yine Julia Quinn'in Bridgertons serisinde favorimi bir kitaba indiremedim. O yüzden listemde bu seriden iki kitap var. Yüreğe Söz Geçmiyor ve Öpüşünde Saklı. Tüm seriyi(8 kitap) arka arkaya okuduğum için biraz sıkılsam da tarihi aşk romanı sevenlerin mutlaka okumalarını önereceğim serilerden biri. 2019'da Kitap Ağacı Bursa ekibinden Gizem okumak isteyenlerle bir Shakespeare grubu kurdu. Mart'ta her ay bir kitap okumaya başladık. Nisan ayı kitabımız Julius Caesar'da çok sevdiklerimden biriydi.

Mayıs, haziran, temmuz ve eylül aylarında favorim diyebileceğim bir kitap okumadım. Ağustos ayı ise tamamen okuyamadığım bir dönemdi. Ekim'de tempomun artmasıyla yine fazlaca kitap okumaya başladım. Kitap Ağacı Bursa ekim ayı kitabımız olan Cem Akaş'ın Y kitabı beni fazlasıyla etkiledi. Erkeklerin olmadığı bir dünyayı anlatan roman, bir çiftin kapısına bırakılan erkek bebekle başka bir boyuta geçiyor. Herkesten gizledikleri bu bebeği kız gibi büyüten çift bir noktada işlerin çığırından çıkmasına engel olamıyor. Cem Akaş, bu kitapla birlikte takip edeceğim yazarlardan biri oldu. 


Kasım ayında listeme 4 kitap daha eklendi. Yine Kitap Ağacı Bursa ile okuduğumuz(eylül kitabımızdı ben ekim ayında okuyabildim) Heinrich Böll'ün Katharina Blum'un Çiğnenen Onuru, beni düşündüren bir kitap oldu. Medyanın haber yapma özgürlüğünün bir kadının hayatını ne hale getirdiği anlatılıyordu. Bir bakıma günümüzde de yaşadığımız şeyleri anlatıyordu diyebilirim. Listelerinize mutlaka ekleyin diyorum. William Shakespeare'in Macbeth kitabı da tabii ki bu listede olmalıydı. Yıllar önce kitap günüm sayesinde elime geçen ancak kütüphanemde beklettiğim Leah Fleming'in Kaptanın Kızı romanı bolca ağladığım kitaplar arasında yerini aldı. Titanic kazasıyla başlayan kitap başından sonuna kadar beni çok fazla etkiledi. Bu yazarın kitaplarını da artık takipteyim. J. M. Coetze'nin Barbarları Beklerken, mutlaka okunması gereken kitaplardan biri. Kasım ayında Güney Afrika edebiyatından bir kitap okuyacaktık ve Barbarları Beklerken'i seçtik. İyi ki seçmişiz. Bu kitabı okumamış olmak kayıp olurdu.

Aralık ayından 2 kitabı da bu listeye ekledim. Calia Read'in daha önce Kördüğüm kitabını okumuş ve çok sevmiştim. Yine aynı serinin 2. kitabı Yüzleşme de uzun zamandır kütüphanemde okunmayı bekliyordu. Uyuyamadığım bir gece kitabı elime aldım ve ertesi gün uyanır uyanmaz ilk işim kitabı bitirmek oldu. Nasıl yazıyor bilmiyorum ama her kitap öyle etkileyici oluyor ki bir süre düşündürüyor. Son olarak James Tiptree Jr'a ait Uzaktan Kumandalı Kız'ı okudum. Kısa bir kitaptı. Bence çok daha uzun yazılsa keyifle okurdum. O kadar çabuk bitti ki ne olduğunu şaşırdım. Uzun zaman atlamaları arada kafa karıştırıcı olsa da kesinlikle okunmalı. Bu arada yazarın erkek olduğunu düşünebilirsiniz ancak yazar bir kadın(Alice Sheldon) ve bir erkek adıyla yazmayı uygun bulmuş. Kitabın önsözü mutlaka okunmalı. Epey bilgilendirici şeyler içeriyor.

2019 benim için gayet güzel bir yıldı. Birçok hayalimi gerçekleştirdim. 2020 umarım çok daha güzel geçer. Liste olarak yazar ve kitap isimlerini aşağıda bulabilirsiniz. Görüşmek üzere...

Emma Donoghue - Oda
Monica McCarty - İhanet
Engin Akyürek - Sessizlik
Agatha Christie - On Küçük Zenci
Rita Hunter - Siyah Kadife
Büşra Toraman - Kanın Büyüsü
Marie Lu - Genç Elitler
Elizabeth Boyle - Mektubumu Aldın mı
Julia Quinn - Cennet Gibi
Julia Quinn - Yüreğe Söz Geçmiyor
Julia Quinn - Öpüşünde Saklı
William Shakespeare - Julius Caesar
Cem Akaş - Y
Heinrich Böll - Katharina Blum'un Çiğnenen Onuru
William Shakespeare - Macbeth
Leah Fleming - Kaptan'ın Kızı
J. M. Coetze - Barbarları Beklerken
Calia Read - Yüzleşme
James Tiptree Jr - Uzaktan Kumandalı Kız

2 yorum:

  1. Ben bu sene 70 kitapta kaldım. Güzel kitaplar okumuşsun canım. Darısı 2020'ye olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Umarım 2020'de daha iyi okuruz.

      Sil