Kendin Yap Projesi: Ahşap ve Cam Boyama


Herkese merhaba

Bugün değişik bir yazı ile karşınızdayım. Kendin Yap projelerim hep oluyor ama ilk defa blogta yazıyorum ve sanırım artık hep yazacağım.

Hayata Dair blogunun sahibi Aycan'ın dekoratif boyama videolarını ve yazılarını görmeyen kalmamıştır herhalde. Ben böyle şeylere meraklı biri olarak birkaç kere izleyince merak ettim ve temel malzemeleri satın alıp başladım boyama yapmaya. Aşağıda dekoratif boyama örnekleri bulabileceksiniz.


İlk olarak dekoratif cam boyama ile başladım. Görselde gördükleriniz aslında meyveli soda şişesiydi. İçtikten sonra şişeleri güzelce yıkayıp kuruttum ve boyadım. Üzerine de peçete dekupaj yaptım. Mis gibi minik birer vazo oldular. Eve gelen herkesin ilgisini çektiğini söyleyebilirim.


Bu kavanoz aslında bir reçel kavanozuydu. Reçel bitince yıkandı kurutuldu ve boyandı. Sonuç güzel olmamış mı? Canlı çiçek koyuyorum içine çok hoş oluyor. İlk aldığım boya sarıydı. Bu yüzden eldeki malzemelerle yaptığımdan kalemlik ve bu vazo aynı renk ve desen oldu :)


Evet bu bir kulak çubuğu kutusuydu. Şu an boya kalemlerimin olduğu bir kalemlik. Normalde bu kutuları herkes gibi atıyordum ama artık değerlendirecek bir alan buldum. Söylediğimde kimse kulak çubuğu kutusu olduğuna inanmıyor. Öylece çöpe attığımız basit bir kutu ne kadar kullanışlı bir şeye dönüşebiliyor. Biraz düşünüp değerlendirmek lazım.



Son olarak annem için hazırladığım bu kutu. İkinci dekoratif ahşap boyama denemem. İlkini bir arkadaşıma hediye etmek için hazırlamıştım ve büyük bir kutu olduğu için beni fazlasıyla zorlamıştı ama arkadaşım çok beğendi. Annem için hazırladığım bu kutuyu yüzük kutusu haline getirdim. Severek kullanıyor.

Baştan beri hep düzgün mü gitti bu iş. Tabii ki hayır. Cam boyama yaptığım minik bir kavanoz ve bir krem kutusu iğrenç olduğu için çöpü boyladı :) Yine de zamanla daha iyiye gidiyor insan. Önemli olan yapmaya devam etmek. Aklımda boyamak için birkaç obje var. İlk fırsatta aşama aşama buraya ekleyeceğim. Evinize renk katmak istiyorsanız dekoratif boyama olayını bir düşünün :) Sonraki yazılarda dekoratif boyama nasıl yapılır kısmına ağırlık vereceğim. Bu objeleri boyarken aklımda bunları bloga yazmak yoktu. Bu yüzden aşamaları, kullandığım tekniği, boyaları falan fotoğraflamadım. Bundan sonraki boyamalarda buna dikkat edeceğim. Kendin Yap fikirlerinin devamı gelecek. Şimdilik hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Gerçekten el emeği göz nuru ürünler harika oluyor :) emeğine sağlık güzel olmuşlar :)
    bende internette farklı farklı şeyler görüp merak sarıyorum bir ara lif örmeye merak sardım ördüm uzun zamandır da lavanta keselerini görüyor denemek istiyordum en sonunda hafta sonu denemek kısmet oldu 3 tane farklı model denedim fena olmadı yani :) ilk yapılan çalışmalarda harikalar yaratamıyorsun :) ama zamanla gerçekten güzel çalışmalar ortaya çıkıyor :)


    yazının devamını ve farklı çalışmaları merakla bekliyor olacağım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım zamanla daha iyi oluruz. El emeği gibisi yok :)

      Sil
  2. Hepsi birbirinden güzel olmuş.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Blogumdaki yorumundan buldum seni şöyle bir bakayım dedim de o yüzük kutusuna bayıldım hepsi güzel de o ayrı güzel işte ne bileyim :D Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yüzük kutusuna annem de bayıldı :)

      Sil