Minnettar - Amy A. Bartol / Yorum (Öngörü #3)


Herkese merhaba

Öngörü serisini okuyan var mı bilmiyorum ama ben ilk kitaba bayılmış ikinci kitabı okuduktan sonra büyük hayal kırıklığı yaşamıştım. Bu kitabı alsam mı diye de çok düşündüm ama seriyi bitirme aşkım sağolsun almaktan başka çare bırakmadı bana. Okuma listemde de başlarda değildi ki kitaba başlayınca büyük hata yaptığımı anladım. Yazar her şeyi bu kitaba saklamış sanki. İkinci kitabı zar zor bitiren ben her fırsatta bu kitabı elime aldım ve tek kelimeyle bayıldım. 

Evie ve Reed aşkı doludizgin devam ederken akla gelmeyen şeyler yaşandı. Hele o çeşit çeşit yaratıkları yazan yazar o hayal gücünden ben de istiyorum. Tek tek tarif edilen yaratıklar sanki okurken gözümün önündeydi. Yani sevmemek elde değil bu kitabı. Evie'nin keşfettiği veya aniden kontrolü dışında ortaya çıkan yetenekleri gerçekten çok iyiydi. Ve ben devam kitaplarında çok daha fazlası olacağına inanıyorum. Bu kitabı okurken de en çok üzüldüğüm karakter Russell oldu. Evet ruh eşi bir şekilde onu seviyor ama onun istediği gibi değil ve ruh eşi başkasına bağlı. Onun açısından zor ama sevindirici şeylerden biri güçlenmesi ve yeni yeteneklerinin ortaya çıkmasıydı bence. 

Browni ve Russell için kendini feda eden Evie oldukça cesur bir karakter. Gerçi cesareti ihtiyaçtan dolayı ortaya çıkıyor ama olsun. Sonuçta kızımız cesur ve sevdiklerini koruma içgüdüsünü kendince doğru kullanıyor. İfrit'in elinden Browni ve Russell'ı kurtarmaya gittiğinde ortaya çıkan Brennus - ki ben ona Evie'nin belalısı diyorum - Evie'yi kurtardı ama Evie için en iyisi Gancanaghlarla kalmak mı tabii ki orası tartışılır. 

Serinin ülkemizde basılmayan 2 kitabı olduğu görülüyor. Devamında neler olacak çok merak ediyorum ama az çok yazarın nasıl ilerleyeceğinin farkındayım. Yabancı Yayınları'ndan tek ricam serilerin devam kitaplarını bizi çok bekletmeden yayınlamaları. Aradaki zaman uzadıkça önceki kitaplar unutuluyor ve okuyucu kendini kopmuş hissediyor. Şöyle sonbaharın başında yeni kitap gelse tadından yenmez bence :) Son olarak ayraçları çok şirin değil mi? :)

0 yorum:

Yorum Gönder