Kara Kış Beyaz Düş - Fatma Erdek / Kitap Yorumu


Herkese merhaba

Fotoğraftan anlaşılacağı üzere instagram hesabımın adını değiştirdim bir süre önce. Artık @kitaplarinincisi olarak beni instagramda bulabilirsiniz. Fatma Erdek, benim sevdiğim yazarlardan biri. Şimdiye kadar ilk kitabı dışında tüm kitaplarını okudum ve çok beğendim ama Kara Kış Beyaz Düş çok başkaydı. Fazlasıyla etkiledi beni. 

Zeynep, küçükken babasını kaybetmiştir ve annesi ikinci kez evlenmiştir. Üvey babası Selim, otoriter biridir. Zeynep ve annesine güzel imkanlar sağlamıştır. Annesinin bir anda gelişen hastalığı bu aileyi çok başka bir noktaya taşıyacaktır ve Zeynep'in hayatındaki kötülükler asıl bundan sonra başlayacaktır.

Zeynep, okulunu bitirip hakim olduğunda tayini Narman'a çıkar. Orada tanıştığı Güven'e karşı adlandıramadığı duygular hissederken hiç hesapta yokken hayatına giren Akgül ise ona geçmişini saniye saniye tekrar yaşatacaktır.

Çok yuvarlak bir yorum olduğunun farkındayım ama süslü bir yoruma ihtiyaç duymayan bir roman bu. Az da olsa ayarı kaçırırsam okuyacak olanların tadını kaçırabilir. Fatma Erdek romanlarında en sevdiğim şey herkesin yaşayabileceği ve hatta muhtemelen hali hazırda yaşayanların olduğu konuları sade ve akıcı bir şekilde yazabilmesi. O yüzden de okurken bitmesin istiyorum. Öyle uçuk kaçık konular beklemeyin ama başlayınca bırakamayacağınızın garantisini verebilirim. 

Ben bu romanı geçen seneki kitap fuarından almıştım ve bir türlü başlayamamıştım. Biraz da konusundan dolayı beklettim. Okuyanlar fazlasıyla duygusal olduğunu söylüyordu. Söyledikleri azmış aslında resmen duygusal bir deprem yaratıyor. O yüzden kendinizi iyi hissetmiyorken okumayın bu romanı. Benden tavsiye olsun :) 

2 yorum:

  1. Kitap ismi ilgimi çekti açıkçası ve yazarı da ilk defa duydum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazarı keşfetmenizde katkım olduğunu bilmek çok güzel :)

      Sil