Okyanusun Ötesindeki Yıldızlar - Kimberley Freeman / Kitap Yorumu


Herkese merhaba

Sonbahar, sonbaharlığını göstermeye başlayınca ben de ihmal ettiğim bloguma dönüş yapayım istedim. Yazın sıcaklarında bilgisayar başına oturup yazı yazmak aşırı zor geliyordu. Bir de sınav stresi sonrası aşırı rahat takıldığım bir dönem oluyor. O dönemi de yaz aylarında atlatmış oldum, iyi oldu :D

Çok sevdiğim yazarlardan Kimberley Freeman'ın yeni kitabı Okyanusun Ötesindeki Yıldızlar'ı hemen okudum ve bekletmeden yorumlamak istedim. Yine muhteşem bir kurgusu vardı. Yazarın kitaplarını okurken sanki yaşanmış bir hikaye okuyormuş gibi hissediyorum ki gerçek olaylarla alakası yok kitapların :) Sanırım bu yüzden daha bir çok seviyorum.

Kitap yine 1874 ve günümüz olmak üzere iki zamanlı ilerliyor. Avustralya'da eşiyle yaşayan ve yaptığı düşüklerle evliliğinde zor zamanlar yaşayan Victoria, tarih profesörü olan annesinin alzheimer olduğunu öğrenince İngiltere'ye annesinin yanına gider. Onun yanında kalmaya veya mutsuz evliliğine geri dönmeye karar vermek zorundadır. Annesi üniversitedeki odasının toparlanması gerektiğini söylediğinde Victoria bu işi yapmaya gönüllü olur. Annesinin okula giderken hastalığı sebebiyle sık sık kaybolduğu düşünüldüğünde başka şansı da yoktur. Klinikte tedavi gören annesini ziyaret ettikten sonra okula gider ve geçmişin gizemleriyle dolu mektubun ilk parçasını bulur.


1874 yılına geldiğimizde yetimhanede büyümüş olan Agnes'ın öyküsünü okuyoruz. 19 yaşına gelince yurttan ayrılıp annesinin peşine düşen Agnes'ın maceraları muhteşemdi. O dönemde öyle bir kız hayal etmek oldukça zordu. Annesini bulmak için her sınırı zorlayan Agnes'ı annesine bağlayan tek şeyin üzerinde boynuzlu at olan bir düğme olduğunu da belirtmek gerek. Okurken ciddi anlamda kitabın her satırına bayıldım. Agnes'ın ordan oraya sürüklenirken edindiği arkadaşlar, yaşadığı iyi-kötü olaylar, Marianna, Julius, Emile ve Genevieve her karakter özenle işlenmişti. Sadece Andrew ile ilgili daha çok sahne okumayı isterdim. 

Mektupların parça parça ortaya çıkması güzeldi. Agnes'ın annesini henüz kitabın başındayken tahmin etmiştim ama bu durum okuma keyfimi hiç bozmadı. Mektubu okurken aynı zamanda geçmişte yaşananları öğreniyorduk. Kitabın tek eksik bulduğum yönü sonunun çok aceleye getirilmiş olmasıydı. Bazı kitapların biraz daha uzatılması gerekir ya işte bu kitap için de aynı şeyi düşündüm. Kimberley Freeman'ın önceki kitaplarını okuyup beğendiyseniz bunu kesinlikle beğenirsiniz zaten ama henüz yazarın hiçbir kitabını okumadıysanız Okyanusun Ötesindeki Yıldızlar tam yazarla tanışmalık bir roman. Başka yazılarda görüşmek üzere... Hoşça kalın. 

2 yorum:

  1. Alınacaklar listesine yazdım bakalım. Ama ne zaman alınır bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O alınacaklar listesi hiç bitmiyor değil mi? :) Ben de aynı durumdayım.

      Sil