Küçük Bir Rica (A Simple Favor) Film Yorumu


Merhaba

Listemdeki filmlerden birini daha izlemiş bulunuyorum. Filmi beğendiğim için öneri mahiyetinde bir yazı hazırlamak istedim. Yıllar önce yazdığım film önerileri yazım hala fazlaca okunuyor. Bu yüzden sizin de sevdiğinizi düşünüyorum :)

Blake Lively sevdiğim bir oyuncu. Anna Kendric ile iyi bir ikili olmuşlar. Henry Golding'in de filme yakıştığını düşünüyorum. Kısaca konusundan bahsedeyim.


Stephanie, eşini trafik kazasında kaybetmiş, bekar bir anne. Küçük bir oğlu var. Oğlunun okulunda tüm etkinliklere destek olmaya çalışan örnek bir anne. Aynı zamanda geçimini yemekler, çeşitli el işleri vb. konular üzerinden canlı yayınlar yaparak kazanıyor. Emily, bir şirkette halkla ilişkiler müdürü. Güzel maaş aldığı bir işi, dikkat çekici bir giyim tarzı var. Genel olarak değişik davranışları olan bir kadın. Kocası ise yıllar önce bir kitap yazmış ve çok satanlar listesine girmiş ancak o zamandan beri başka kitap yazamamış. Bir oğulları var. 


Stephanie ve Emily'nin oğulları aynı sınıfta. Stephanie, sınıf etkinliklerine her türlü desteği verirken Emily okula sadece oğlunu almaya geliyor. Oğulları sayesinde görüşmeye başlayan bu iki kadın birbirleriyle muhabbet ediyorlar ve arkadaşlıklarını kısa sürede sırlarını birbirlerine anlatacak kadar ilerletiyorlar. Emily bir gün Stephanie'yi arıyor ve acil bir işi olduğu için oğlunu alamayacağını, mümkünse Stephanie'nin almasını istiyor. Bu konuşmadan sonra hiç kimse Emily'den haber alamıyor. Film asıl burada başlıyor diyebilirim.


Vlog çeken Stephanie, arkadaşının bulunması için izleyicilerinden yardım istiyor. Emily'nin kiraladığı arabanın plakasını öğrenip paylaşıyor ve bir ipucuna ulaşıyor. Polis araştırmalarını bu yönde ilerletiyor ve bir sonuca ulaşıyorlar. Ancak gelin görün ki gelişen olaylar Stephanie'yi tatmin etmediği için o kendisi bu gizemi çözmek için aktif olarak çalışmaya karar veriyor. İşe Emily'nin hiç bilinmeyen geçmişini araştırmakla başlıyor. Her bulduğu bilgiyle daha da şaşkına dönüyor. Kime inanacağını şaşırdığı bir noktaya geliyor ve en nihayetinde tabii ki olay ortaya çıkıyor. Çok şaşırılacak bir sondu.


IMDB puanı: 6.8
Benim puanım 8

BURADAN SONRASI SPOILER İÇERMEKTEDİR. FİLMİ İZLEMEYENLER OKUMASIN LÜTFEN :)

Emily'nin cesedi bulununca bu muydu yani film diye düşündüm. Katil bulunacak işte tipik bir film, ne farkı var. Sonrasında Emily'nin ikizinin olması, ölenin ikizi olduğunu ve bunu Emily'nin tasarladığını öğrenmek. Kadın şeytana pabucunu ters giydirir. Muhabbetlerinde Emily'nin anlattıklarıyla sonradan kocasının anlattıkları uyuşmuyor. Kocasının Emily'ye yaptırdığı 4 milyon dolarlık hayat sigortası sonrası kadının ölüsünün bulunması şüpheleri kocaya çekiyor. Stephanie, bir şeylerden şüphelenip Emily'yi araştırdıkça ortaya çok başka şeyler çıkıyor. Aralarda Stephine'nin hiç masum olmadığını da öğreniyoruz. Bu üvey abi! ile ilişki muhabbeti iğrençti, çünkü üvey deseler de bahsedilen abi ile babaları aynı. Kocasının olayı anladığı gün, ikisinin bindiği arabayı hızla giderken çarparak kendisiyle birlikte Stephanie'nin abisini de öldürmesi. Ortada epey karışık konular var. Çocuk kimden konusuna girmiyorum bile çünkü cevap çok net. Yani Emily bir pislik olabilir ama Stephanie'de gözümde farklı değil. Kim ölmüş arkadaşının kocasıyla hemen bir ilişkiye başlar. Her türlü kötü bir durum yani. Sonuç olarak sona kadar ne olacağı hiç belli olmayan ve sürekli daha da şok olduğum bir filmdi. Kesinlikle kayıp zaman değil :) Başka yazılarda görüşmek üzere... Hoşça kalın.

2 yorum:

  1. filmi izlemediğim için okumadım uyarını dikkaet aldım :):)
    valla ben beğendim bana uyar..En kısa zamanda seyretmeyi planlıyorum..Teşekkürler.
    sevgiler

    YanıtlaSil