Tess ve Q Dönüşüm - Pepper Winters / Kitap Yorumu (Karanlık #2)


Serinin 2. kitabı çok uzun bir aradan sonra çıktı. İlk kitabı hatırladıkça hala fena oluyorum. Hele sonunda Tess'in tıpış tıpış Q'ya döndüğü sahne çıkmıyor aklımdan. Deli midir, divane midir bilemiyorum yani. Sırf meraktan okuma kararı aldım bunu yoksa ilki bana fazla ağır gelmişti. Bu da ilki gibi çıksaydı 3.yü muhtemelen okumayacaktım ama kitap fikrimi değiştirdi. Şu an 3. kitapta anlatılacak ne kalmış olabilir ki modundayım.

İlk kitabın sonunda özgür kaldığı halde Q'ya geri dönen Tess'i okumuş ve şok olmuştuk. Ben daha çok sinir olmuştum gerçi. İlk kitap ciddi anlamda okumakta zorlandığım bir kitaptı. O sahneleri gerçekte yaşayan birilerinin olduğu gerçeği insanın yakasını bırakmıyordu. Her ne kadar bu bir kurgu diyerek kendimi avutsam da yaşadığımız dünyada insanlar pek masum değil malesef ve bu tarz şeyleri yaşayan insanlar var. Konuyu dağıtmadan ikinci kitabın konusuna dönmek istiyorum.

Tess, Q'ya döndükten sonra ve Q kendini tutmaya çalışmaktadır. Tess'in dönüşüne anlam veremez ama kendini tutmaya mecbur hisseder. Çünkü kabuslarında kendisini sıkça hatırlatan bir canavarla yaşamaktadır. Tess'e zarar verme korkusu ondan uzak kalması için yeterlidir. Tess'in dönüşünden sonra geçen 4 gün umduğu gibi değildir ama o bu durumu değiştirmek için her şeyi göze alıp Q'yu kışkırtmaya devam eder. Bir noktadan sonra rayından çıkan olaylar ikisinin de kendisini farklı duygular hissederken bulmasını sağlayacaktır.

Buradan sonrası çok az da olsa spoiler içerebilir. Tess ve Q her şeyin yolunda gitmeye başladığını düşünürlerken Tess'in Q'nun şirketinden kaçırılması hiçbir şeyin düşündükleri gibi olmayacağını kanıtlar. Günler geçer ancak Q, Tess'ten hiçbir iz bulamaz. Belirsizlik onu deli etse de en iyisini düşünerek Tess'i bulmaya konsantre olur. Ekibiyle birlikte farklı ülkeler de dahil birçok yerde arama yaparlar ancak haftalar geçmesine rağmen onu bulamazlar. En sonunda Q'nun aklına gelen bir şey onları Tess'e götürür ama Tess artık o eski Tess değildir.

Burdan sonrası tamamen spoiler olacağı için burada kesiyorum. Tess'in çocukluk yıllarını, zihninden konuşmalarını bol bol okuyacaksınız. Yıllarca beraber olduğu Brax'i de romanda görmek mümkün ama çok az :) Kitabın kapağını kapadığınızda Q ve Tess ile ilgili daha fazla şey öğrenmiş olacaksınız. Bir de muhtemelen 3. kitabı bekleyerek sabırsızlanacaksınız. Şahsen ben şu an o durumdayım. Son olarak şunu söylemem gerek. Kitabın ilk 100 sayfasında inanılmaz sıkıldım. Bir haftaya yakın elime almadım ve sonra okuyayım da bitsin bari diye elime aldığımda artan aksiyon aynı gün kitabı bitirmeme neden oldu. O yüzden ilk 100 sayfada ön yargılı davranıp yarıda bırakmayın. Devamı iyiydi :) Şimdilik hoşça kalın.

Serinin ilk kitabı Tess'in Gözyaşları yorumum için TIK.

2 yorum:

  1. Adsız2/16/2017

    Karanlık serisi 3ne zaman çıkacak acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. kitabın çıkış tarihiyle ilgili bilgim yok maalesef ama yayınevini sosyal medya hesaplarından takibe alırsan yayınlanma tarihini ilk elden öğrenme fırsatın olur. Sevgiler :)

      Sil