İyi Geceler Tweetaşkım - Teresa Medeiros / Kitap Yorumu


Herkese merhaba

Teresa Medeiros'un daha önce Güllerin Fısıltısı kitabını okumuş ve beğenmiştim. Güllerin Fısıltısı tarihi aşk romanıydı. Yazar bu kitapla çok daha başka bir türe geçiş yapmış. Fazla beğendiğimi söyleyemeyeceğim maalesef. Çılgın bir konusu ve eğlenceli bir dili olmasına rağmen bir türlü sevemedim. Bu durumu kitapta sürekli tweet okumaya bağlıyorum. Akıcı bir roman olsa da sanırım ben bu türden pek hoşlanmıyorum.


Kitabın ilk yarısı biraz durgundu. İkinci yarıda olaylar hızlandı. Kısaca konusundan bahsetmem gerekirse, Abby Donovan, bir yazardır. İlk kitabıyla büyük beğeni kazanmış, Pulitzer'i ise kıl payı kaçırmıştır. Aradan geçen yıllar Abby için pek verimli geçmemiştir. İkinci kitabını yazarken tıkanmış, teslim tarihini sürekli ertelemeye de devam etmiştir. Her şeyden elini eteğini çeken Abby'nin temsilcisi Abby'nin adına bir twitter hesabı açar ve hesabında aktif olmasını ister. Twitterda İngiliz edebiyatı profesörü Mark Baynard ile tanışır. Esprili bir dille yazışmaya başlarlar. Birbirlerini hiç görmemiş ve yeni tanışan iki kişi twitterda ne kadar yakınlaşabilir? İşte bu sorunun cevabını kitapta okuyoruz :)

Mark'ın sırrı ortaya çıktığında olayların daha farklı ilerleyeceğini düşünmüştüm. Her şey o kadar hızlı işlenmiş ki sanki üstten geçip gidilmiş gibiydi. Biraz detay okuyabilseydik bence bu roman bende çok daha fazla yer edebilirdi. Kitabın en sevdiğim yönüyse tweetleşmelerdeki film, dizilerden alınan kısımlardı. Çok düşünülmüş oldukları belliydi. Hatta yazar bunlarla nasıl başa çıkmış hiç bilmiyorum. Benim İyi Geceler Tweetaşkım yorumum burada sona eriyor. Başka yazılarda görüşmek üzere... Hoşça kalın.

7 yorum:

  1. Keyifli bir yazı dizesi olur düşüncesine girdim. ilginç geldi twitterde başlayan hikaye ben biraz daha kurcalıyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu gerçekten çok farklı ama bazı detaylar insanı yoruyor. Bence daha basit bir şekilde yazılsaydı çok keyifli bir kitap olurdu :)

      Sil
  2. Sosyal medya teknolojisine ayak uyduran bir konusu var. Açıksözlü bir yorum olmuş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın daha önce okuduğum kitabı çok iyiydi. Belki o yüzden bir hayal kırıklığı yaşadım. Yine de diğer kitaplarını okumaya devam edeceğim.

      Sil
  3. Kitabı hiç duymamıştım ama denk gelirsem alıp da okumam artık. Sanırım adına da önyargı geliştirebilirdim emin değilim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı bana sevimli gelmişti. Yine de biraz okumayı sevdiğiniz tarza bağlı bir durum. Belki siz okusanız seversiniz. Sevgiler :)

      Sil
  4. bende daha sade kitapları seviyorum

    YanıtlaSil