On Küçük Zenci - Agatha Christie / Kitap Yorumu


Herkese merhaba

İlk kez Agatha Christie kitabı okudum ve bunu yazmadan geçmek istemedim. Yaklaşık bir yıl önce On Küçük Zenci'yi almıştım ancak nedense elim bir türlü gitmemişti. Pek polisiye kitap insanı değilim, elimin bu kitaba gitmemesine biraz bu sebep olmuş olabilir. Çevremde deli gibi Agatha Christie okuyan arkadaşlarım var ve yazarı öve öve bitiremiyorlardı. Bir kitabıyla başla, zaten bir daha bırakamayacaksın diyorlardı. Açıkçası bunun biraz abartı olduğunu düşünüyordum. Gelin görün ki cidden çok iyiydi, hiç abartı yokmuş.

On Küçük Zenci ile ilgili söyleyebileceğim ilk şey kurgusunun ne kadar muhteşem olduğu olur. Kitap bitmesin diye az az okumak istedim ama nasıl ilerleyecek diye merak ettiğimden kitabı elimden bırakamadım. İlk başlarda karakter fazlalığı beni yordu. Sürekli kitabın başında yer alan karakter listesinden kim kimdi diye bakıp durdum ama kitabın ortalarında artık her şeye hakim olduğum için iyice keyfine varmaya başladım.

Spoi vermemek için konudan çok bahsetmeyeceğim ancak kısa da olsa bir şeyler yazmak istiyorum. Birbirini tanımayan 10 kişi, tanıdıkları kişiler aracılığıyla çeşitli mektuplar alırlar. Bu kişiler Zenci Adası'na davet edilmektedir. Herkesin gitmek için kendince bir sebebi vardır ve en nihayetinde on kişi adada buluşur. Bu adada tek bir ev vardır ve ev sahibi gecikeceğini bildirmiştir. Konuklar odalarına yerleşir ancak hiç kimse ne olduğunu anlamadan konuklar farklı sebeplerle tek tek ölmeye başlar. Gizemli olayların etkisiyle korkan konuklar adadan çıkmanın yollarını aramaya başlar. 

Geride kalan kişilerin akıbetlerini tabii ki yazmayacağım :) Asıl olaylar burdan sonra başlıyor. Polisiye sevmeseniz bile bir şans verin. Agatha Christie'nin insanlara polisiye kitapları da gayet güzel sevdireceğini söyleyebilirim :) Şahsen ben bu kitabı bitirir bitirmez Agatha Christie'nin 4 kitabını daha sipariş ettim. Benim gibi önyargıyla yaklaşanlara bir kitap alıp başlamalarını öneririm. Başka yorumlarda görüşmek üzere. Hoşça kalın.

2 yorum:

  1. Agatha Christie Birçok kitabını okudum yeniden okumam için bir hatırlatma oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. bu kitaptan uyarlanan And Then There Were None isimli üç bölümlük mini diziyi izlemiştim. Dizisi de çok güzeldi.

    YanıtlaSil