Sonsuz Deniz - Rick Yancey / Kitap Yorumu (5. Dalga #2)


Herkese merhaba

Serinin 2. kitabı da bitti. Çok arada kalan bir kitap olduğu için ne yazacağımı pek bilemiyorum. İlk kitap çok yüzeyseldi, Sonsuz Deniz'de ilk kitapta aklımıza takılan bazı soruların cevapları var ama kesinlikle yeterli değil. Zaman zaman aşırı heyecanlı bölümler vardı ama bazı noktalarda sıkıcıydı.

İlk kitabın sonunda Cassie kardeşine kavuşmuştu. Sam, Cassie'nin son gördüğü andan itibaren aşırı derecede değişmiştir, artık Kuzu lakabını kullanır. Her askerin bir lakabı vardır ve Sam artık bir askerdir. Küçücük olmasına rağmen bir asker gibi davranmaya çalışır ve çavuşu Zombi'ye(Ben Parish) fazlasıyla bağlıdır. Sığındıkları, sıçanlarla dolu ve pek tekin olmayan otelden başka yere gitmenin uğraşını veren ekip gün geçtikçe Evan Walker'ın gelmeyeceğinden emin olmaya başlar. Kimsenin kimseye güveninin kalmadığı bir ortamda en büyüğü lise çağında olan 7 çocuk yaşamaya çalışırken bir yandan artık dünyada bulunmayan güvenli bir yer ararlar. Hileci'nin aklına gelen bir fikir tehlikeli olsa da ellerindeki en iyi seçenektir. Ohio Mağaraları'nda insanların yaşamaya devam ediyor olma ihtimalleri ve güvende olabileceklerini düşünmeleri üzerine Hileci tek başına oraya gitmek için diğerlerinden ayrılır. Gelişen olaylar sonucu Hileci ve gizlice Hileci'nin peşine düşen Fincan, Vosch tarafından yakalanır.

Evan cephesinde işler umduğundan iyi gitmiştir ve onun gibi bir Susturucu olan Grace onu bulup kurtarmıştır. Grace, tehlikenin kendisidir ve Evan'ın ondan kurtulup Cassie ve yanındakilere yetişmesi gerekmektedir. Evan bu sorunla uğraşırken Hileci bambaşka sorunlarla uğraşmak zorunda kalır. Yavaş yavaş Ötekiler'in amacını çözerken hiç ummadığı şeylerle karşılaşacaktır.

Sonsuz Deniz'i Cassie dışında Hileci, Pastacı gibi diğer karakterlerin gözünden okuma fırsatı buluyoruz. En çok Hileci'nin hikayesini, kitap boyunca yaşadıklarını okuyoruz ve Hileci son kitap için çok önemli bir noktaya geliyor. Jilet gibi bir karakteri okuyoruz. Çok güzel bir karakter olduğunu söylemek gerek. Hileci'yi bağlayan her şeyden kurtarmak gibi güzel bir şey yapıyor. Kayıplar verilse de devam kitabında Hileci'nin önemli bir karakter olacağını düşünüyorum.

Sonsuz Deniz, bana ilk kitabın heyecanını yaşatamadı. Her şeyin çok belirsiz olduğu bir kitaptı. Sürekli Hileci'yi okumak zaman zaman sıkılmama sebep oldu. Bağlanma noktaları güzeldi ama Hileci'nin hikayesi olaya daha güzel dağıtılabilirdi. Evan'ı kesinlikle daha çok okumak isterdim. Onun dışında farklı karakterlerin gözünden onların hikayelerini okumak hoşuma gitti. Serinin son kitabı Son Yıldız ile umarım güzel bir kapanış yaparız. Çünkü şu an seriyle ilgili düşüncelerim çok net değil. Başka yazılarda görüşmek üzere. Hoşça kalın.

5. Dalga kitap yorumum için TIK.

2 yorum:

  1. bu seriyi okudum, son kitap hiç de iç açıcı değil. moral bozmak istemem ama :)
    aranılan tadı vermiyor bir türlü. konu güzel ama işleyiş vasat..

    YanıtlaSil
  2. 3. kitabı bitirdim, yorumunu henüz yazamadım. Vasat bir seri olduğu görüşüne de kesinlikle katılıyorum. Sadece ilk kitabı bayılarak okudum.

    YanıtlaSil