Tehlikeli Yalanlar - Becca Fitzpatrick / Kitap Yorumu


Tehlikeli Yalanlar yazarın okuduğum ilk kitabı. Neden okumak için üllemizde çıkan 6. kitabını bekledim hiç bilmiyorum. Fuarda bu kitabın ilk birkaç sayfasına baktığımda almaya karar vermiştim. Fazla bekletmeden okumak istedim. Böyle abartılacak bir kitap değil ama anlatım gayet güzeldi.

Stella, tanık koruma programına alınmıştır. Reşit olmasına üç ay vardır ve bu üç ayı Thunder Basin adında ufak bir kasabada yaşayan Carmina'nın yanında geçirecektir. Kasabaya ilk geldiğinde eski hayatından koptuğu için herkese kızgındır. Hiç alışık olmadığı bir düzene uymak zorunda olduğunu bilmek sinirlerini daha fazla bozar. Onun yüzünden başı belaya giren ve tanık koruma programına alınan sevgilisi Reed ile bir araya gelmek için bunlara katlanmak zorunda olduğunu kendine hatırlatır. Aradan zaman geçtikçe değişik duygular hissetmeye başladığı Chet'e hayatıyla ilgili yalanlar söylemek ve sır saklamak ağır gelmeye başlar. Reed ile ilgili öğrendiği gerçekler ve polislerden bile sakladığı olay gecesinin gerçek hali onu gitgide köşeye sıkıştırır. 

Az çok tahmin edilebilecek bir kurgusu var. Yazarın anlatımdaki başarısı olmasa sıradan bir kitap olurdu. Ben Stella'nın başlarda küçümsediği kasabaya alışmasını, Chet ile olan diyaloglarını, aradan hiç çıkmayan sırları okumayı sevdim. Stella'nın zengin, umursamaz bir çocuktan adım adım mutlu bir kız olmaya doğru gidişi, sevilmeyi ögrenme süreci gibi şeyler bana göre kitaptaki en önemli yerlerdi.

Anlatımın güzelliği dışında akıcı bir roman olduğunu da söylemeliyim. Başlayınca çok hızlı ilerliyor insan. Dediğim gibi muhteşem bir roman değil belki ama bir zaman kaybı da değil. Şimdi sırada yazarın diğer kitapları var. Tarz olarak farklı olduğunu bildiğim için Hush, Hush serisinden başlarım diye düşünüyorum. Şimdilik hoşça kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder