Kül ve Ateş - Katy Regnery / Kitap Yorumu


Kül ve Ateş okumak için sabırsızlandığım kitaplardan biriydi. Bu yüzden hiç zamanım olmamasına rağmen okudum ancak tam olarak beklediğim gibi değildi. Gerçi benim beklentimin büyüklüğüyle de alakalı bir durum bu. Tersyüz'deki çarpıcı etkiyi bekliyordum ama bu roman onun bir tık altında kaldı malesef :( Hani böyle bir kitabın konusunu okuduğunuzda bu beni etkileyecek bir kitap dersiniz ya işte ben Kül ve Ateş için böyle düşünmüştüm ve beklediğim o büyük etkiyi göremedim ama bu kitap güzel değil demek olmuyor tabii ki. Konusu şahaneydi.

Savannah, romanımızın kadın başkarakteri. Aşık olduğunu düşündüğü Patrick tarafından kandırıldığını öğrendiğinde her şey için çok geçtir. Patrick, gazeteci sevgilisi Savannah'yı babasının ve kendisinin işleri için kullanmıştır ve bu durumu halkı yanıltmak için kullanmıştır. Bunun sonucunda Savannah, doğruları yansıtmayan makalesi yüzünden işinden kovulur. Böylece NewYork'tan Danvers'a ailesinin yanına geri döner. Asher, ordudayken yasadığı bir patlama sonrası gazi olmuştur. Sağ elini, sağ kulağını, burnunun bir kısmını kaybetmiş ve yüzünün sağ tarafından yara almıştır. Kasabasının tepkisinden sonra ise yaşamına evinde devam etmiştir. Durumundan da memnundur. Ta ki Savannah onunla ilgili bir makale yazmak için elinde çikolatalı kek ile kapısını çalana dek. Bu noktadan sonra Savannah ve Asher için hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.

Kitapta dikkatimi dağıtacak cok fazla yanlışlık vardı. Son okuma yapılmamış diye düşündüm açıkçası. Bazı noktalama işaretlerinin eksikliği cümleyi olurken yanlış anlamalara sebep oluyordu. Normalde birkaç hatayı umursamıyorum ama biraz fazlaydı malesef. Bu da illa ki okuma keyfini, akıcılığı falan etkiliyor. Onun dışında kapak ilgi çekiciydi. Renk uyumuna bayıldım. Artılarıyla eksileriyle son zamanlarda okuduğum birçok romandan iyiydi. Benim için olumsuz olan kısım beklentimin altında kalmasıydı ki belirttiğim gibi beklentimin büyüklüğüyle alakalıydı bu durum. Bir kitaba büyük beklentiyle başlamamam gerektiğini hala öğrenemediğim için sık sık yaşıyorum bu durumu :) Serinin devam kitaplarını da yayınevi yakın zamanda basar umarım. İkincinin daha iyi olacağını düşünüyorum nedense.

Bir zamanlar her yazımın sonuna o günkü psikolojime uygun bir şarkı videosu eklerdim. Uzun zamandır yapmıyordum ama bu yazı da yapacağım :) Biraz duygulanmak iyidir. Hoşça kalın.


2 yorum:

  1. müzik ne iyi geldi sabah sabah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nikos Vertis başkadır. Diğer şarkılarını da tavsiye ederim :)

      Sil