Yeni Umutlarla Hoşgeldin 2019


Herkese merhaba

Bu yazıyı 2019'un ilk günü yazmayı düşünmüştüm ama hayat ne zaman istediğimiz gibi ilerliyor değil mi? :D Bu yılki hedeflerimden biri de sakin yaşamak. Sürekli o yapılacak koştur, bunu yazmam lazım otur yaz vb. şeyler beni son yıllarda fazlasıyla yordu. Özellikle en yorucu olansa KPSS süreciydi. Bilen bilir bir kez başladın mı hedef tamamlanana kadar bırakılmaz ve yıllar geçtikçe de bir bakarsınız kendinizden geçmişsiniz. Yıllar geçtikçe belirlediğiniz hedeften ne kadar uzak olduğunuzu görmekse çok daha yıkıcı. Bu süreçten nasibini almış biri olarak hedeflerimden asla vazgeçmedim ama beni daha fazla tüketmesine de izin vermeyeceğim.

2019'da başarmak istediğim şeylerden biri de minimal yaşam. Kendimi tanıdığım için olması gerektiği gibi yapamayacağımı biliyorum ama yine de elimdeki fazlalıkları çıkarmakla işe başladım.Elimdeki şeyler tükenmeden yenisini almamak da buna dahil. Az eşya çok huzur getirecekmiş hissim nelere yol açacak göreceğiz :)


Bir diğer hedef okunacak yüzlerce kitabı bitirmeden yeni kitap almamak. Bunu yapmam çok zor ama mümkün olduğunca okumak için kütüphanemdeki kitaplara yöneleceğim. Yıllardır öyle şuursuzca kitap almışım ki şu an elime aldığım kitaba bakarak bunu niye almışım diyorum. Okuduklarımın bazılarını ve hiç ilgimi çekmeyen okumadığım kitapları letgo, zebramo gibi birkaç siteden satıyorum.

Yine elimde bulunan yüzlerce makyaj malzemesini de aynı şekilde elden çıkaracağım. Hiç kullanmadığım onlarca şey kenarda bekliyor ve bunun kimseye faydası yok. Şu aralar sık makyaj yapmadığım için tüketme konusunda çok zorlanıyorum. Nemlendiricilerim ve maskelerim bana yetiyor :)

2018'de bıraktığım spora geri dönmek de planlarım arasında yer alıyor. Sağlıklı beslenmeyle destekleyeceğim spordan güzel geri dönüş alacağımı düşünüyorum. Spor salonundan hevesini almış biri olarak bu kez kendi imkanlarımla spor yapmayı planlıyorum. Sonuçta istedikten sonra başarılmayacak hiçbir şey yok. Her gün olmasa bile haftada 3-4 gün birer saat spora ayırmak inanın çok fazla fark ediyor.

Benim herkese yardım etmek gibi bir huyum var maalesef. Ve son birkaç yıl o kadar nankör insan gördüm ki artık hiçbir şeye şaşırabileceğimi sanmıyorum. Bundan sonraki yıllarda hak eden herkese elimden gelen tüm yardımı yapmaya devam edeceğim. Ama beni yoran, negatifliğe yöneltmeye çalışan kişiler artık hayatımda yer alamayacak. Bu açıdan da bir temizlik olacak :)

Sanırım 2018'de öğrendiklerimden biri de hayatımda güvenebileceğim, her şeyimi paylaşabileceğim az sayıda insanın olmasının benim için yeterli olduğu. Yapmacık hareketlerden, sahte insanlardan öyle bıktım ki artık o tarz kişilerle arama mesafe koyuyorum. Belli bir yaştan sonra her şeyi daha net görebiliyor insan. Hassas ve her şeyi kafaya takıp üzülen biriyseniz emin olun kazık yedikçe her şey netleşecek. Şimdi geçmişi düşünüp gülüyorum :)

Benim 2018'in sonlarında yapabilmeyi başardığım ve en hoşuma giden şeyse kendime zaman ayırmak oldu. Herhangi bir işte çalışmadığım halde beynim sürekli yorgun oluyordu. Bunun asıl sebebi sürekli bir şeyler düşünmem olabilir belki ama bence asıl sebep bir şeylerin peşine düşüp kendimi unutmamdı. Artık canım ne isterse kendime o şeyi yapmak için izin veriyorum. 2 yıl sonra bugün (yazıyı paylaştığımda dün olmuş olacak) Bursa'da kar yağdı. Bursa deyince aklınıza Uludağ geliyor biliyorum ama Bursa'nın tamamı o şekilde değil. Ova tarafındaysanız kar yağışı sık olmuyor. Tam 2 yılın ardından bugün lapa lapa yağan karı görünce kalınca giyindim yürüyüşe çıktım. Bu durum bana mutlu olmanın o kadar zor olmadığını hatırlattı. Ufak tefek şeyler bizi mutlu edebiliyor. Evet herkes hayatta zorluklar çekiyor, herkesin farklı dertleri var ama bu kendimizi unutacağımız anlamına gelmez. Bu yıl kendimiz için de bir şeyler yapmayı unutmayalım.

Yazıya devam edersem uzadıkça uzayacak. O yüzden burada noktalayacağım. Eğlenceli bir şarkıyla bitirelim, yeni yılımız hep neşeli geçsin :D

NOT: Britney Spears ilk çıktığında küçüktüm ama bu şarkısını çok severdim. Birkaç ay önce şarkının 20. yıl kutlamaları oldu. Böyle bir nostalji olsun.

3 yorum:

  1. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, insana davet sitesine de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.(İletişim güzeldir)

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu takipteyim bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil